Když jsme připravovali plány do roku 2020, svět byl úplně jiným místem. Naše vnitřní cíle byly velmi ambiciózní; chtěli jsme projít jednou z nejrozsáhlejších technologických změn v našem enginu od vydání Euro Truck Simulator 2, aniž bychom přerušili produkční práci na mapových DLC, nových vozidlech a nových herních funkcích. Ale pak zasáhla realita. Na jaře jsme strávili asi tři měsíce prací z domova a zavřeli jsme kancelář kvůli zdravotním problémům. Po několika měsících v létě, které uběhly příliš rychle, jsme na začátku září opět přešli na práci z našich domovů a vypadá to, že se do našich kanceláří vrátíme možná až na jaře 2021.
(snímek obrazovky pořízený kolem 9:00, přibližně 43 ° zeměpisné šířky)
Dobrou zprávou je, že jsme na pokraji velmi viditelných vylepšení vzhledu našich her. Práce na dálku, chatování přes Discord, někteří z nás, kteří používají kuchyňské stoly kvůli nedostatku alternativ s domácím školením dětí po celé měsíce, tým táhne neuvěřitelné věci. Druhá fáze změn v našem osvětlovacím systému je obrovský projekt. Intenzity všech světelných zdrojů ve hrách jsou nyní reprezentativní pro skutečné hodnoty, s příslušným rozdílem řádů mezi sluncem a žárovkou. Veškeré interní vykreslování plně probíhá v HDR, přičemž řada kroků po zpracování během fáze expozice fotoaparátu zajišťuje, že výsledek je ostrý a věrohodný. Ať už jste na plném slunci, v tmavém tunelu, při západu slunce nebo v silném dešti, nový jednotný systém vždy zajišťuje konzistentní vizuály. V rámci přepracování musíme do značné míry opravit všechna herní aktiva, která jsme za ta léta vytvořili, všechny skyboxy, vegetaci, skály, budovy, všechna vozidla, všechny textury a samozřejmě jakékoli související světelné připojení pro že lampa na nakládací rampě musí být pro nový systém ručně nastavena. Je to neuvěřitelné množství změn v umění a člověkoleté práci našich programátorů na změně grafického kanálu, shaderů a nástrojů s využitím všech triků v knize, abychom drasticky nezvýšili technické požadavky her..a samozřejmě, jakýkoli související světelný přípoj pro tuto lampu na nakládací rampě musí být pro nový systém ručně upraven.
(oba snímky obrazovky pořízené kolem 18:00, přibližně 43 stupňů zeměpisné šířky)
Ne tak dobrá zpráva je, že to nebudeme moci všechno zabalit do konce roku. Již jsme se zavázali k určité trajektorii a nyní musíme zůstat v kurzu, dokud nedosáhneme cíle. A je na čase vyrazit z náplastí - Iberia DLC pro Euro Truck Simulator 2 nebude letos venku. Naši fanoušci si bezpochyby zvykli na vzor, který se nám v posledních letech podařilo udržet, a můžete se vsadit, že jsme se snažili co nejvíce se ho držet znovu a v prosinci vám přineseme nové rozšíření mapy. Rozsah a rozsah produkce Iberie byly náročné i pro běžný rok, ale i přes více než 20 návrhářů map pracujících na plný úvazek na DLC se letošní rok ukázal jako příliš mnoho. Zjistili jsme, že se časová osa Iberie a nového světelného projektu střetávají a uvědomili jsme si, že existuje jen jeden správný způsob, jak to všechno vyřešit. Museli jsme postavit Iberii na novém světelném systému, abychom minimalizovali dlouhodobé komplikace pro budoucí aktualizace a produkci her.
(snímek obrazovky pořízen kolem 6:00, přibližně 39 stupňů zeměpisné šířky)
Podařilo se nám vydat Colorado DLC s aktuálním světlem a brzy se z našeho produkčního kanálu uvolní několik nepříliš malých doplňků, stále založených na verzi 1.39. Oba týmy ATS a ETS2 jsou však nyní v plné parě v přepracování a přestavbě všech modelů a textur obou her, aniž by měly šanci vydat další aktualizace staršího kódu a aktiv. Iberia DLC bude naším prvním velkým vydáním, které těží z nového světla při spuštění. Než k tomu dojde, aktualizace 1.40 přinese oběma našim hrám nové světlo a změní jejich vzhled; základní herní obsah i jakékoli DLC.
(oba snímky obrazovky pořízené kolem 9:00, přibližně 42 ° zeměpisné šířky)
Iberia nebyla jediným interním projektem ovlivněným potřebou sjednotit vývojový cyklus. Tým, který přepracovává Německo, hlásí také zásadní pokrok, ale také musí počkat, až stabilizujeme změny v 1.40. Podívejte se na obrázky níže.
(snímek obrazovky pořízený kolem 10:00, přibližně 49 ° zeměpisné šířky)
(snímek obrazovky pořízený kolem 15:00, přibližně 49 ° zeměpisné šířky)
(snímek obrazovky pořízen kolem 16:00, přibližně 49 stupňů zeměpisné šířky)
Nyní se nevyhnutelně musíme připravit na velkou otázku - kdy budeme připraveni vydat aktualizaci 1.40, kdy přijde Iberia? Stejně jako po celá léta byla naše mantra, před vydáním nové aktualizace se ujistíme, že jsou věci pevné. Náš nejlepší současný odhad je, že v lednu bychom měli dosáhnout uzavřené beta verze 1,40. Uzavřená beta verze chvíli trvá, než vyřeší všechny problémy, které se nám podaří zachytit. Určitě budeme muset strávit několik týdnů v otevřené beta verzi, abychom se ujistili, že jsou odhaleny a vyřešeny všechny potenciální problémy, a dáme šanci tvůrcům modů dohnat je. Neradi se zavazujeme k určitému datu, dokud si nebudeme docela jisti, že to zvládneme, ale pokud uděláte matematiku, díváme se na pozdně-zimní časový rámec, doufejme, že ještě v prvním čtvrtletí roku 2021.
(snímek obrazovky pořízený kolem 8:00, přibližně 38 ° zeměpisné šířky)
Byli jsme velmi opatrní, abychom nekomunikovali žádné sliby o tom, kdy bude Iberia zaslána, ale chápeme, že někteří z vás mohou být smutní nebo zklamaní, když nevidí nové rozšíření mapy ETS2, kterým by prožilo zimu. Omlouváme se za dlouhé čekání, které od vás žádáme, abyste vydrželi. Nakonec jsme si však jisti, že se jedná o zdravé rozhodnutí pro dlouhodobou životaschopnost našich her. Mapové týmy, které již pracují na další generaci mapových DLC pro ATS a ETS2, již pracují, a také musí pracovat na dobře definované základně kódu a základně aktiv. Všichni budou mít prospěch poté, co dosáhneme nové stabilní sestavy, stačí ji prosadit, abychom ji dosáhli.
(oba snímky obrazovky pořízené kolem 7:00, přibližně 38 ° zeměpisné šířky)
(oba snímky obrazovky pořízené kolem 9:00, přibližně 43 ° zeměpisné šířky)
S novým světlem vám budeme i nadále ukazovat další změny, které jsou na obzoru, bude zde více screenshotů, ve skutečnosti vám plánujeme brzy ukázat některé pohyblivé obrázky Iberie s novým světlem. Může to být ještě trochu chybné, zdaleka jsme s tímto procesem neskončili, ale cítíme, že musíme sdělit, jak je to již slibné.
(snímek obrazovky pořízený kolem 17:00, přibližně 39 stupňů zeměpisné šířky)
Doufejme, že screenshoty, které s vámi dnes sdílíme, dokazují, že změny opravdu stojí za to, že nový vzhled a nový obsah a aktualizace map jsou opravdu na co se těšit. Opětovné založení veškerého osvětlení nového systému je zásadním krokem. Mimo jiné nám umožní představit širší škálu povětrnostních podmínek a epičtější HDR skyboxy. Ale to není konec cesty, je to jen milník. Naši programátoři mají rozpracovaných více interních projektů pro další optimalizaci a zrychlení motorů a očekáváme, že v příštím roce dojde k dalším vylepšením. Dosažení nového stabilního bodu verze 1.40 umožní uměleckému oddělení v budoucnu pokračovat ve své vizi plynovodu plně podporujícího PBR, takže vizuální kvalita by se měla a bude dále zlepšovat.
Bylo to těžké období pro nás i pro komunitu a ještě jsme neskončili. Vaše pokračující podpora v průběhu let nám dává motivaci neustále posouvat hru na nové hranice s každou aktualizací a DLC. Nebyli bychom zde, kdyby ne pro všechny naše fanoušky. Děkujeme vám za vaši trpělivost.
Pavel Sebor, generální ředitel, SCS Software
Žádné komentáře:
Okomentovat